Webeasy Servers kunnen op 3 manieren via het internet bereikbaar worden gemaakt:

  1. Poorten routeren (NAT/NAPT;Portforwarding)
  2.  VPN Server toepassen
  3. Direct HTML

Methode 1: poorten routeren
Bij deze methode worden de TCP/IP poorten doorgezet vanaf de router naar de webeasy server. De oudere generatie Webeasy Servers (R2)  heeft 2 poorten (80 en 3011). De laatste generatie Webeasy Servers (Ax en N2) heeft 3 poorten (80, 1911 en 3011) die gerouteerd zouden kunnen worden.

Voorbeeld routeringen (NAT/NAPT):

Extern IP adres Poort   Interne IP adres Poort
213.84.102.144 8080

<—->

192.168.1.140 80
213.84.102.144 1911

<—->

192.168.1.140 1911
213.84.102.144 3011

<—->

192.168.1.140 3011

In het geval van Portforwarding worden de poorten van het interne IP adres naar buiten gebracht. Dus de interne poort 80 is ook extern poort 80. Dit heeft als nadeel dat bij meerdere Webeasy Servers het interne standaard poort 80 moet worden verandert om hem vanaf buiten te kunnen benaderen.

Let op bij AX en N2
Intern Poort 80 en 3011 mogen extern een ander poortnummer hebben, maar poort 1911 intern en extern moeten hetzelfde zijn. Eventueel kan poort 1911 intern worden verandert naar bijvoorbeeld 11911. Als ze intern en extern maar hetzelfde zijn.

Methode 2: VPN Server toepassen
Bij deze methode wordt een VPN server in het netwerk via het internet bereikt. De cliënt kan middels extern ip adres, username en wachtwoord via een VPN cliënt (bv. Windows of Cisco) verbinding maken. De VPN server is dan zo ingesteld dat de cliënt alleen de IP nummers kan bereiken op het interne netwerk.

Extern IP adres Poort   Interne IP adressen Poorten
213.84.102.144 VPN Server 192.168.1.140 80, 1911, 3011
192.168.1.141 80, 1911, 3011

Methode 3: HTML
Indien in uw installatie HTML is toegepast dan volstaat het inloggen op de installatie met de standaard html poort 80 of de opgegeven html poort.

Dit betekent dat de accu leeg is of aan het opladen is. Accepteer de foutmelding en wacht een dag. Het opladen van de accu kan namelijk acht tot tien uur duren. Wanneer de melding dan nog steeds optreedt, neem dan contact op met de helpdesk van Webeasy voor een nieuwe accu. U kunt de helpdesk bereiken via telefoonnummer 0184-433933. U kunt hier vinden hoe u de accu kunt vervangen.

Als u hiervoor wel een licentie had, zorg dan dat u verbinding met internet heeft. Uw licentie wordt dan automatisch vernieuwd. Wanneer u nog geen licentie heeft, stuur dan een e-mail naar bestellingen@webeasy.nl.

 

 

Wanneer een sensor -50,4 weergeeft betekent dit dat de sensor geen communicatie meer heeft met het systeem. Controleer de bekabeling en de sensor.

Krijgt u een pagina die zegt dat de pagina niet gevonden kan worden? Controleer dan of u het juiste ip adres gebruikt en of uw eigen ip adres goed is. Controleer ook of de regelaar wel aan staat.

Krijgt u alleen een wit scherm nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevoerd? Controleer dan of u Java heeft geïnstalleerd? Als u Java niet heeft geïnstalleerd kunt u Java downloaden op www.java.com/nl.